gammelflaxen

Direktlänk till inlägg 13 juni 2015

Tävling, träff med Tiger mm

Av gammelflaxen - 13 juni 2015 17:57

De här blir första inlägget i juni och jag börjar med dagens tävling i lydnadsklass 3.


     


Innan vi gick ut på plan, så sa jag till domaren "Jag kan inte springa och jag är inte full utan har bara vädigt dålig balans" 


De kanske verkar konstigt att säga så.........men jag kan inte springa. De är helt omöjligt efter mina höft op, utan jag går med krycka/kryckor oftast. Utan dem haltar jag mycket och får väldigt ont i ryggen samt att min balans är väldigt dålig.


Domaren måste såklart döma efter de han ser och då blir de nerdrag för att vi inte kan göra språng marsch och Hope håller gärna ut i vänster svängarna för att hon vet av erfarenhet att jag ofta kliver på henne där.


I dag gick de ändå rätt bra på ff. Vi fick nerdrag för att hon släppte i en vänstersväng, för att jag inte sprang och sedan höll hon ut för mycket på vändningar på stället åt vänster.


Vi nollade metallen och även sättande under gång. Sättandet var ett av de moment jag var helt säker på att hon skulle klara. De "brukar" hon alltid annars.......men man ska aldrig vara säker på något, allt kan hända.


Är nöjd med helheten på 8 p. Nerdraget var för att vi har för dåligt tempo och de kommer vi ju alltid ha.


 


De här är vår första tävling i år, men inte sista.

Jag är inte nöjd med våra poäng, Vi kan bättre och de ska vi  förhoppningsvis visa. I dag kom vi på 3:e plats och ingen av oss deltagare blev uppflyttade.


Jag nöjd med en massa andra saker, speciellt vår känsla tillsammans. Hon vill vara med mig och hon tycker de är kul. Hon är så följsam och anpassar sig efter mig. Jag går inte så snabbt och för en "snabb" aussie så är hon så duktig att hålla min hastighet, eller rättare sagt min "slow motion" fart.


Kommandona stanna och vänta är några hon kan väldigt bra.


Nu vet vi var vi står och de är dags att lägga upp en plan inför träningen till nästa tävling.


*

För några dagar sedan hörde Maija av sig. Hon har Tiger, en av Hopes valpar.....ja han och de andra är inte valpar längre, men för mig kommer de alltid vara valpar ändå. Hon och Tiger skulle åka förbi oss när de var på väg hem och jag kunde ordna så vi kunde ses- De var en av de första varma dagarna den här veckan, vilket märktes på hundarna.


Maija Tiger och mamma Hope

 

Tiger

        

Här är Blaze, den andra aussien som Maija har. 

 

Här är en cool kille, som Maijas kompis har

 

De var så kul och mysigt att träffa Tiger och jätteroligt att prata med Maija och även att träfa Blaze.


*


Emmi har varit ute på äventyr med Daniel och hans kompisar. De har blivit paddling, fiske och tälta för henne.

Här är Daniel och Rasmus med Emmi i kanoten. Jag gillar den här bilden.

 

*

I dag har jag givit dem bravecto och hoppas nu att båda tål det och att vi slipper fästningarn i sommar.


*

Nu ska vi ta de lugnt hemma och är de inte regn i morgon så åker vi iväg till en närliggande klubb och är med på deras träningstävling.


Emmi

 

   







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gammelflaxen - 12 oktober 2016 17:50


Oj vad länge sedan jag bloggade något, de var i feb och jag hade varit på första kurshelgen i min utbildning till specialsöksinstruktör via SBK. Så förlåt alla ni som frågat och undrat när de skulle komma något nytt inlägg, inspirationen att skriva h...

Av gammelflaxen - 16 februari 2016 10:32


I helgen startade jag min utbildning till specialsöksinstruktör med inriktning  -  preparatsök, via SBK. De är en gedigen kursplan, där en stor del är praktiska övningar med hundar, sedan tillkommer teoretiska distansstudier och träning av hund mel...

Av gammelflaxen - 18 november 2015 12:22


Mina tjejer får fortfarande mest träna "nosarbete" och annat som de tycker är kul. Hope gillar dirrigeringsträningen, på "fågelhundsvis". Hon blir så glad och sprallig då och man ser att hon växer med uppgiften.   Jag har köpt 3 dummies (fast de ...

Av gammelflaxen - 7 november 2015 09:48


Jag fortsätter att koncentrara mig på nosarbete med tjejerna. Hårda spår och nosework är de som dominerar vår träning sedan en tid tillbaka.   Hope har också fått börja träna dirrigeringsträning på fågelhundsvis. Hon tycker de är jättekul, så nu ...

Av gammelflaxen - 15 oktober 2015 10:00


Jag har bestämt mig för att byta fokus ett tag och ta lite paus från lydnaden, istället så ska vi träna mycket mera nosarbete. De komer att bli både hårda spår och nw.   Ja en del lydnad kommer de såklart att bli och lite rally, men till största ...

Presentation


Välkomna till Team Gammelflaxen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards