gammelflaxen

Direktlänk till inlägg 24 september 2013

I går kväll höll jag på att glömma Hope på klubben

Av gammelflaxen - 24 september 2013 18:16

När jag stängt av kaffet och plockat undan i köket på klubben, släkt överallt och gått ut, låst dörren, dragit för gallret och stod och fumlade med hänglåset i mörkret, började jag undra vart Hope tagit vägen........

Började ropa på henne, hon brukar ju aldrig gå någonstans, Marie kom tillbaka sedan hon kört "vårt" privat ekipage till tåget, (så hon inte skulle missa det och behöva vänta 2 timmar på nästa)och jag ropade och frågade om Hope var nere vid bilarna, eller om hon såg henne............men nej.


Marie kom upp för att hjälpa mig med hänglåset och då kom jag på att Hope nog var inlåst i stugan.......låste upp dörren och där satt en glad Hope vid ytterdörren i mörkret.

Lilla hjärtat, vilken matte!!!


De har varit en rolig och intensiv helg. I fredags träffade jag ju Elin och Opal på klubben och sedan i lördags var de dags för dem att tävla.


 


 

De fick så fina poäng, men missade platsliggningen, när de var bara några sekunder kvar började Opal att nosa och glömde sig och reste sig upp.


Fjärren blev det också 0 p, men där visste vi att de inte är riktigt befäst.


De såg så fint ut resten av programmet. Full fart till rutan och fullfart ut till apporten och lika full fart in. Så kul att se.


Jeanette, Jaquline, Jim (liten vovve) och Jackie( Gammelflaxens Love Ruby) kom från Leksand för att titta på tävlingen, umgås och och prata hund.

 

Jaquline hade bakat så goda bakelser med choklad och en massa god smörkräm, som hon hade med sig som vi fikade med.


Jaquline tränar mycket med Jackie, men har aldrig sätt en tävling. Så då passade de så bra att de kom och tittade på klubben och samtidigt fick träffa och se Opal tävla.


Lite små träning blev det också och jag kunde så klart inte låta bli att komma med träningsråd. Är man instruktör så är man.


Här träffas systrarna Jackie och Opal

     


Mamma Hope och Jackie

 


Jaquline med Jackie

   

Lite trick träning blir de också


Jeanette med Hope och Jaquline med Jackie

 

Så mysigt att få gosa med valparna och träffa deras trevliga och duktiga mattar.


I går stod vallträning på schemat, med lite fler valpar från Lovekullen.

Elin och Opal, Maija med Tiger och sitt nytillskott Sheepyeyes Blace även kallad "raptor puppy" , Birgitta och Thomas med Oscar och Lennart med Jasper...........och jag med Hope och Emmi.  

Tiger, Blace och Maija


Oscar


Mauds bc Peo

 

Opal och Tiger

 

En väldigt kort, korfilm


 

De flesta av oss är nybörjare. Jag har ju tränat då och då med Emmi, men så fort de börjar kännas som om vi kommer någonstans..........säger min kropp ifrån.


Tror de var ca 3 mån sedan vi var i en fårhage, men Emmi kom ihåg och var väldigt laddad. Stundtals hade jag kontroll, men inte alltid........... koppel/lina är på, så klart.

Lite goda råd av Maud är aldrig fel.  

 


 


Elin och Opal

 

Maija med Tiger

 

Självförtroendet på topp


Blace vill mera

 


Jasper med husse'  

Birgitta och Oscar  

Valla de är Oscar duktig på tillsammans med Birgitta.

De vallar regelbundet och Oscar har även provat valla nöt och löpänder.


Alla hundar var väldigt intresserade av fåren. Några har bara träffat får ett fåtal gånger förut.


Så klart blev de fika och korvgrillning också på Mauds veranda och där fick de även träffa katter.

Mauds 3 katter är hundvana och den yngsta spatserade omkring bland alla lösa hundar.


Tiger och lill tjejen

 


De har varit en rolig och intensiv helg. Att träffa all mattar/hussar och hundar var så kul. Alla hundarna är så härliga och har så duktiga aktiva ägare.


Nu gör ju avstånden att inte alla kunde vara med, men de hoppas jag på att träffa vid ett senare tillfälle.


  



























 
 
Maija

Maija

26 september 2013 09:52

Riktigt trevlig söndag var det! Kram

http://tigereye.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gammelflaxen - 12 oktober 2016 17:50


Oj vad länge sedan jag bloggade något, de var i feb och jag hade varit på första kurshelgen i min utbildning till specialsöksinstruktör via SBK. Så förlåt alla ni som frågat och undrat när de skulle komma något nytt inlägg, inspirationen att skriva h...

Av gammelflaxen - 16 februari 2016 10:32


I helgen startade jag min utbildning till specialsöksinstruktör med inriktning  -  preparatsök, via SBK. De är en gedigen kursplan, där en stor del är praktiska övningar med hundar, sedan tillkommer teoretiska distansstudier och träning av hund mel...

Av gammelflaxen - 18 november 2015 12:22


Mina tjejer får fortfarande mest träna "nosarbete" och annat som de tycker är kul. Hope gillar dirrigeringsträningen, på "fågelhundsvis". Hon blir så glad och sprallig då och man ser att hon växer med uppgiften.   Jag har köpt 3 dummies (fast de ...

Av gammelflaxen - 7 november 2015 09:48


Jag fortsätter att koncentrara mig på nosarbete med tjejerna. Hårda spår och nosework är de som dominerar vår träning sedan en tid tillbaka.   Hope har också fått börja träna dirrigeringsträning på fågelhundsvis. Hon tycker de är jättekul, så nu ...

Av gammelflaxen - 15 oktober 2015 10:00


Jag har bestämt mig för att byta fokus ett tag och ta lite paus från lydnaden, istället så ska vi träna mycket mera nosarbete. De komer att bli både hårda spår och nw.   Ja en del lydnad kommer de såklart att bli och lite rally, men till största ...

Presentation


Välkomna till Team Gammelflaxen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards