gammelflaxen

Direktlänk till inlägg 5 maj 2012

MH för 5 av valparna i Lovekullen

Av gammelflaxen - 5 maj 2012 17:24

Sitter nu här framför datorn och huttrar efter att ha spenderat en dag i ösregn tillsammans med 5 av Lovekullens valpar och ägare, samt duktiga figgar och andra intressarade av kullen. Därför blir det ett kort inlägg idag med lite bilder.


Jag kunde ju inte följa med runt banan pga foten, men jag har spännande filmer att titta på, en massa bilder och

protokoll att läsa. Har ju även hört vad beskrivare, testledare, ägare och publik har haft att säga.

Vilket var roligt att höra.


Först ut var Jasper

 


 


 


Sedan Opal

 


 


Oscar (Onyx) gillade inte spökena

 


   


 


Så var det Corals (Nipsu) tur

 


 


 


Tiger var sist ut

 


   


Efter MH åkte vi iväg till Röönåsen och släppte "valparna" De ösregnade och bilderna är inte så bra men men.......


 


 


 


Ok mamma jag fattar (Tiger med mamma Hope)

 


De var så kul att träffa er och "valparna" . Så fina och härliga allihop.

Tack Lennart för maten och Tack alla ni på klubben som fixade MH´t så bra.

Och Tack för den goda chokladen, kaffet och blommorna.

Måste bara lägga ut en bild på Tiger med sin husse, jag tycker den är så härlig. Den är inte tagen i dag, utan kom på mail för några dagar sedan.


 




 
 
Ingen bild

Tina

5 maj 2012 18:29

Blir spännande att höra hur det gick för dem:-) Må så gott och Krya på din fot!
Kram Tina & co

 
Maija

Maija

5 maj 2012 18:46

Tack så mycket för att du ordnade vårt kull-MH! Det var jätteroligt att träffa alla och se hur vovvarna vuxit upp. Jag gillar bilden på Tiger och Hope, han skulle aldrig våga jucka på henne :P

http://tigereye.bloggplatsen.se

 
Liz

Liz

5 maj 2012 19:16

Härligt att få se lite bilder på dom alla :). Hoppas att få se filmerna när vi ses. Ha en fortstt skön helg. Kram

http://www.zanto.minhundsida.se/startsida.html

 
Ingen bild

Birgitta

6 maj 2012 20:35

Det var verkligen roligt igår. Och nu när vi haft tid att begrunda Oscars resultat så ser vi ju att vi fått en väldigt stabil och trygg liten hund (något som vi kanske misstänkte redan :))
Stort tack, Annika! Hoppas på läger i sommar
Birgitta o Thomas

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gammelflaxen - 12 oktober 2016 17:50


Oj vad länge sedan jag bloggade något, de var i feb och jag hade varit på första kurshelgen i min utbildning till specialsöksinstruktör via SBK. Så förlåt alla ni som frågat och undrat när de skulle komma något nytt inlägg, inspirationen att skriva h...

Av gammelflaxen - 16 februari 2016 10:32


I helgen startade jag min utbildning till specialsöksinstruktör med inriktning  -  preparatsök, via SBK. De är en gedigen kursplan, där en stor del är praktiska övningar med hundar, sedan tillkommer teoretiska distansstudier och träning av hund mel...

Av gammelflaxen - 18 november 2015 12:22


Mina tjejer får fortfarande mest träna "nosarbete" och annat som de tycker är kul. Hope gillar dirrigeringsträningen, på "fågelhundsvis". Hon blir så glad och sprallig då och man ser att hon växer med uppgiften.   Jag har köpt 3 dummies (fast de ...

Av gammelflaxen - 7 november 2015 09:48


Jag fortsätter att koncentrara mig på nosarbete med tjejerna. Hårda spår och nosework är de som dominerar vår träning sedan en tid tillbaka.   Hope har också fått börja träna dirrigeringsträning på fågelhundsvis. Hon tycker de är jättekul, så nu ...

Av gammelflaxen - 15 oktober 2015 10:00


Jag har bestämt mig för att byta fokus ett tag och ta lite paus från lydnaden, istället så ska vi träna mycket mera nosarbete. De komer att bli både hårda spår och nw.   Ja en del lydnad kommer de såklart att bli och lite rally, men till största ...

Presentation


Välkomna till Team Gammelflaxen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards